Marketing Project Manager


Als Marketing Project Manager ben jij de ‘dream planner’ van ons bedrijf die met feilloze organisatie en heldere communicatie skills onze groeiambities in B2B en B2C mee realiseert. Je kan bouwen op een brede kennis en minimaal 3 jaar ervaring op vlak van (digitale) marketing, en weet als geen ander hoe je een unieke customer experience kan creëren voor bestaande klanten. Daarbij weet je ook hoe je kostenefficiënt de juiste (nieuwe) klanten kan aantrekken. Dat doe je met een sterk team, voor een internationaal beauty merk, met een leergierige, open geest, een combinatie van strategisch inzicht en een hands-on aanpak.

Klassevol, betrouwbaar, innovatief: meet the ProNails Marketing Manager!

 

Wat wordt er van je verwacht? Heel wat. Zet je schrap, hier komt ie:

  • Je beheert het totaalpakket van marketing projecten in B2B en B2C, waarbij jij 100% gaat voor operational excellence: door slim de juiste ressources in te zetten behaal je vooropgestelde doelstellingen binnen de afgesproken deadlines.
  • Via duidelijke briefings en correcte opvolging bewaak je de kwaliteit van de marketing output, van zowel interne als externe medewerkers. Je werkt hierbij nauw samen met de marketing director.
  • Via een overzichtelijke rapportering en continue analyse hou je steeds de vinger aan de pols of de efforts de gewenste resultaten opleveren, binnen het vooropgestelde budget.
  • Je bent een sterke communicator en teamplayer en een spilfiguur in de organisatie: Je rapporteert aan externe en interne stakeholders, en houdt tegelijkertijd rekening met de noden van de verschillende project teams.
  • Je kent de ins & outs van digital marketing: organic & paid traffic, online content & campaigning, web development, e-commerce trading & marketing calendar, e-mail, social, en video marketing,… je kent het allemaal.
  • Je hebt ook kennis of ervaring op vlak van PR, influencer marketing en branding.
  • Je kan met een breed scala aan digitale tools werken, en bent reeds gewoon om met digitale project management tools te werken voor de dagdagelijkse opvolging van verschillende teams.
  • Verschillende stakeholders van het bedrijf, zowel intern als extern kunnen bij jou terecht voor marketing- en communicatieondersteuning.
  • Je bent een taalgenie en -purist: je spreekt Nederlands, Engels en Frans, en kan in al deze talen vlot, bondig, correct en wervend communiceren en reviseren. Je bent een digital first communicator en beheerst de kunst om echte clickbait one-liners uit je mouw te schudden! Extra talenkennis is zeker een plus.

Wie ben je en wat kan je

Competenties:

  • Je hebt een bachelor- of masterdiploma, bij voorkeur in marketing en/of communicatie.
  • Je hebt een grondige kennis van digitale marketing: Google Adwords, SEO, CMS,… hebben geen geheimen voor jou.
  • Je hebt minstens 3 jaar ervaring in een vergelijkbare marketing functie.
  • Je kent het internationale medialandschap, zowel online als offline.
  • Je spreekt en schrijft vlot NL, FR, en ENG. Bien sûr, of course!
  • Je kan goed overweg met Microsoft Office.

Vaktechnische vereisten:

  • Je kan goed luisteren en het nog beter uitleggen.
  • Je bent nauwkeurig en precies. Was je kamer vroeger altijd opgeruimd? Perfect!
  • Je bent analytisch en resultaatgericht met oog voor de doelstellingen.
  • Je probeert graag nieuwe dingen uit en bent ondernemend ingesteld.  KMO mentality
  • Nieuwe dingen proberen en blijven verbeteren zit in je DNA. Alles kan beter….yes!
  • Je bent open, in je denken en je doen en handelen.
  • Je hebt sterk strategisch inzicht en deelt graag je ideeën.
  • Bovenal heb je goesting te over en een hart voor de klant! Customer experience is key.

Je Team:

  • Je rapporteert en werkt heel nauw samen met de Marketing Director

  • Je werkt ook goed samen met Sales, Product Management en uiteraard ook de andere leden van het marketing team, als ook met externe marketing experten en agencies.

Zin om ons nog sterker te maken? 

Stuur jouw CV & motivatie naar hr@professionails.com