Accountant


De boekhouding is bij jou in – perfect professionele – handen! Je takenpakket is heel divers, net zoals jij. Je bent dan ook van A tot Z verantwoordelijk voor de bedrijven in de groep Amazing Brands. Professioneel kunnen denken en handelen en nauwkeurig zijn is waar we veel belang aan hechten en is een: must have! Daarnaast is het fijn dat je een actuele bijdrage weet te leveren aan het verbeteren van workflow en processen.

 

Wat wordt er van je verwacht? Heel wat. Zet je schrap, hier komt ie:

  • Je behoudt een overzicht over de volledige administratieve verwerking van de inkomende facturen. Deze worden verwerkt door je collega accountant, maar je houdt hier altijd een vinger aan de pols en volgt samen de goedkeuringen op.
  • De uitgaande betalingen zijn jouw verantwoordelijkheid, je zorgt voor correcte wekelijkse betalingen in het systeem ISABEL.
  • Banken boeken, winkelkassa’s verwerken, niets heeft geheimen voor jouw, je bekijkt samen met je collega accountant welke taakverdeling goed werkt voor jullie, maar jij draagt hierin de verantwoordelijk voor een goede opvolging.
  • Ook het debiteurenbeheer is een kolfje naar jouw hand: je verzorgt de opvolging van de openstaande facturen en verstuurt indien nodig ook aanmaningen.
  • Eén keer per maand sluit je de cijfers correct af: afschrijvingen, provisies, loonverwerking, voorraadbewegingen… Niets, of heel weinig, ontsnapt aan jouw alziend oog.
  • Daarnaast doe je de maandelijkse financiële rapportering en voer je een variantieanalyse van de cijfers uit. Je bespreekt dit met de CEO en Finance Director – jullie werken dagelijks samen aan deze rode draad.
  • Je zorgt ervoor dat alle wettelijk verplichte aangiftes (Btw, Intrastat, Recupel,…) tijdig de deur uit zijn.
  • Je levert de nodige input voor de vennootschapsbelasting, de jaarrekening, financiële audits en controles.
  • Ten slotte zorg je er ook voor dat de voorraad binnen Professionails correct is. Dat doe je door cycle counts in het hoofddepot en de shops te organiseren en te verwerken en door het verbruik, de afvalvernietiging en de transfers boekhoudkundig te verwerken.
  • Je hebt een zesde zintuig om de administratieve processen zo correct en vlot mogelijk te laten verlopen, als er een verbetering mogelijk is aan het systeem ben jij de eerste om dit te signaleren. Mindset is: denken in mogelijkheden!

 

Wie ben je en wat kan je

Competenties:

  • Een deadline is een deadline. En die haal jij keer op keer!
  • Je bent nauwkeurig. Heel nauwkeurig. Kwade tongen beweren dat je soms wel ’s te nauwkeurig bent (niets van aantrekken, ze zijn jaloers!) . Als jij iets aanlevert dan vertrouwt iedereen erop dat dit steeds helemaal correct is.
  • Je ziet de boekhouding als een toegevoegde waarde voor het hele bedrijf en je ziet de meerwaarde in van een goede rapportering en een analytische boekhouding.
  • Je leert graag bij. Je probeert graag nieuwe dingen uit. Alles kan beter!
  • Je gaat heel discreet om met de informatie die je verwerkt.
  • Je bent open in je denken en je doen.
  • Je kan goed samenwerken met mensen van andere teams.
  • Je weet van aanpakken en vooral: je hebt heel veel goesting!

Vaktechnische vereisten:

  • Bachelordiploma accountancy of gelijkwaardig door ervaring
  • Je bent vertrouwd met fiscale wetgeving en btw aangifte
  • Goede kennis Miscrosoft Office. Je beheerst Excel echt.
  • Je bent Nederlandstalig, en hebt een basiskennis van Frans en Engels.
  • Uiteraard ben je heel administratief aangelegd.

Je Team:

  • Je rapporteert aan de Finance Director voor meest day-to-day taken.
  • Voor uitgaande betalingen werk je samen met de CEO, die hier direct en nauw bij betrokken is.
  • Je werkt samen met picking voor de verwerking van stockcorrecties.
  • En met de shopverantwoordelijken voor kassatransacties en de boekhoudkundige verwerking ervan.
  • Je collega’s van aankoop zijn je sparring partners voor het afstemmen van betalingen en de inkoopfacturen.
  • Sales, marketing, product development, … kunnen bij jou terecht voor correcte financiële informatie over hun projecten of de betalingen aan hun leveranciers.

Zin om ons nog sterker te maken? 

Stuur jouw CV & motivatie naar hr@professionails.com